ایده پیشنهادی برای به روزرسانی فرآیند انتخاب واحد گلستان – انتخاب بهترین برنامه در سریع ترین زمان

با یک تغییر در ظاهر فرآیند فعلی انتخاب واحد زجر آور گلستان می‌توان بهترین برنامه ممکن را در سریع ترین زمان به دست آورد.

گلستان یک نرم‌افزار مدیریت آموزشی ایرانی ساخته شرکت نوپرداز اصفهان است که دانشگاه هایی مثل دانشگاه تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، علم و فرهنگ و غیره از این نرم افزار به عنوان رابط بین دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه، استفاده می کنند

البته دانشکده هایی هم مثل دانشکده‌ی کارآفرینی دانشگاه تهران به گلستان بسنده نمی کنند و از یک LMS) learning management system) مثل moodle هم در کنار گلستان استفاده می کنند که دانشجویان و اساتید از اون طریق می‌توانند فایل های مربوط به دروس و طرح درس و تکالیف و غیره رو رد و بدل کنند و کارمندان دانشکده هم اخبار و فایل های لازم (مثل برنامه ترمی پیشنهادی و دروس ارائه شده هر ترم) را از آن طریق در اختیار دانشجویان قرار دهند. (مشاهده سامانه مدیریت آموزش دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران)

نرم افزار گلستان قدمت زیادی دارد، دیر به دیر به روز رسانی می شود  (همین چند وقت پیش بود که بعد از سال ها امکان باز شدن گلستان با مرورگر های به جز اینترنت اکسپلورر اضافه شد و امکان باز شدن سایت با گوشی موبال هم فراهم شد) و با همان طراحی قدیمی اش امکانات قابل انتخاب زیادی  در دسترس دانشگاه ها قرار می دهد که به دلایلی استفاده نمی شوند!

صفحه نخست سیستم گلستان دانشگاه تهران
صفحه نخست سیستم گلستان دانشگاه تهران

با وجود ساختار قوی اما با توجه به قدیمی بودن این سیستم ضعف های تجربه کاربری UX زیادی را میتوان در آن نام برد ولی یکی از قسمت هایی که همیشه دانشجویان در این سیستم اذیت می شوند زمان انتخاب واحد و حذف و اضافه است. به حدی که تا دلتان بخواهد میتوانید آموزش انتخاب واحد گلستان پیدا کنید! (نمونه آموزش انتخاب واحد در گلستان)

نرم افزار وظیفه راحت تر کردن فرآیند انجام کار ها برای کاربر دارد اما در حالت فعلی شما در صفحه انتخاب واحد گلستان باید خودتان موس را ببرید روی تک تک درس ها تا روز و ساعت ارائه درس را  چک کنید، بعد هربار که هر استادی را انتخاب کردید برنامه هفتگی را چک کنید که چطور شد، بعد به دنبال ظرفیت های خالی باشید و… (حتی نوشتنش هم آزار دهنده است!)

برگه ثبت نام گلستان
برگه ثبت نام گلستان

این فرآیند یک ضعف های بسیاری دارد از جمله ۱. زمان گیر بودن ۲. دقت پایین (ممکن است شما یک موردی از دستتان در برود و نبینید) ۳. حوصله سر بر بودن و خسته کننده بودن و…

حالا راه حل چیست ؟ با یک تغییر در ظاهر میتوان این فرآیند را خیلی خیلی ساده تر و سریع تر کرد

ایده پیشنهادی انتخاب واحد
ایده پیشنهادی انتخاب واحد

اگر سطر ها روز های هفته باشند و ستون ها ساعت های تشکیل کلاس و در هر خانه از جدول اسم و استاد مربوطه و ظرفیت کلاس قرار بگیرد میشود بسیار سریع تر، بهترین برنامه ممکن را انتخاب کرد. در پایان این فرآیند انتخاب واحد، برنامه هفتگی شما آماده است!

نظر شما چیست ؟ راه بهتری هم به ذهنتان می‌رسد؟

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *