آموزش قدم به قدم دریافت ایمیل های حساب دانشگاهی در جیمیل (مثال از دانشگاه تهران)

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به علت فراموش کردن بررسی حساب ایمیل دانشگاهی خود، از ایمیلی که دریافت کرده اید مطلع نشده اید. این ایمیل ها می توانند اطلاعیه های دانشگاه و یا حتی از طرف آموزش دانشکده باشند و ندانستنشان بعدها برایتان گران تمام شود! در این پست می خواهیم نحوه اضافه کردن آدرس ایمیل دانشگاهی خود به حساب جیمیل را بررسی کنیم. پس از انجام اینکار می توانید ایمیل های ارسال شده به حساب ایمیل دانشگاهی خود را در جیمیل خود مشاهده کنید و با همان آدرس هم به دیگران ایمیل ارسال کنید. مهم تر از آن میتوانید بر روی تلفن همراه خود از طریق برنامه Gmail و یا بات Gmailbot تلگرام و یا هر نرم افزاری که برای مدیریت حساب جیمیل خود استفاده میکنید، آگاه سازی (Notification) ایمیل های خود را دریافت کنید!

در اینجا ما به عنوان مثال از سرویس ایمیل دانشگاه تهران استفاده میکنیم که از نرم افزار وبمیل رایگان و متن باز Roundcube استفاده میکند اما دانشگاه های دیگر هم تفاوتی نخواهند داشت و اکثر تنظیمات به صورت خودکار اعمال خواهند شد. تنها به نام کاربری و رمزعبور خود نیاز دارید!

ابتدا به جیمیل خود بروید: gmail.com

  1. در قسمت بالایی دکمه تنظیمات به شکل چرخ دنده Settings Icon را انتخاب کرده و سپس گزینه Settingsرا بزنید. (ممکن است با توجه به قالب و یا زبان اتنخابی شما، ظاهر این صفحه متفاوت باشد)

2. به تب Accounts and Import رفته و در رو به روی قسمت Check mail from other accounts گزینه Add a mail account را انتخاب کنید

انتخاب گزینه اضافه کردن یک حساب میل

3. در پنجره باز شده آدرس ایمیل دانشگاهی خود را وارد کنید و سپس دکمه Next را فشار دهید.

وارد کردن آدرس ایمیل دانشگاهی

4. در قسمت بعد نیز دکمه Next را فشار دهید.

5. در این قسمت رمزعبور ایمیل دانشگاهی خود را در قسمت Password وارد کنید و بقیه تنظیمات را دست نخورده باقی بگذارید و دکمه Add Account را فشار دهید.

وارد کردن رمز عبور

6. در قسمت بعد میتوانید انتخاب کنید که قابلیت فرستادن ایمیل از جیمیل با آن آدرس ایمیل دانشگاهی را هم داشته باشید. درصورت تمایل گزینه اول را انتخاب کرده و Next را بزنید

7. نام کاربری تان وارد شده، میتوانید نام خود را تغییر دهید. دکمه Next Step را فشار دهید.

8. در این بخش اگر قسمت رمزعبور خالی بود، آن را وارد کنید در غیر اینصورت دکمهAdd Account را فشار دهید.

9. حال ایمیلی برای تایید به حساب کاربری ایمیل دانشگاهی شما ارسال می شود. ایمیل را باز کرده و با کلیک کردن روی لینک تایید آن را باز کنید.

تبریک! از این به بعد میتوانید ایمیل هایی که به حساب دانشگاهی شما ارسال میشوند را در جیمیل خود ببینید و با همان آدرس هم پاسخ دهید!

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *